OM


Hans Makander har jobbat i drygt 25 år med kommunikationsfrågor på strategisk och taktisk nivå

och har erfarenhet från kommunal, statlig och privat verksamhet.


Under 12 år undervisade Hans på Berghs School of Communication med fokus på marknadsföring, marknadsplanering och kommunikation.


Senast kommer Hans från tjänsten som Kommunikationschef på Manpowergroup där han

ansvarade för succén ”Nisse från Manpower” och där

han senare byggde upp Sveriges största arbetslivspanel - manpower Worklife.


Hans har också jobbat på SJ som marknadschef och varit ansvarig för marknadslanseringen av snabbtåget X2000 under perioden 1990-95. Målet för X2000 att gå förbi inrikesflyget på sträckan Stockholm – Göteborg uppnåddes efter fyra år.


På Malmö Turistbyrå arbetade Hans under fem år och marknadsförde Malmö och Skåne genom framtagning slottsturer, paketresor, båtresor och hotellpaket.


Hans har också jobbat som banktjänsteman och körde bland annat bankbussen i Malmös närområden.


hans@makander.se

 

070 - 377 45 23